موبازار
ورود / ثبت نام
ورود

آشنایی با پروتز مو و کاربرد های آن

افرادی که با ریزش مو و طاسی سر مواجه هستند، قطعا نام پروتز مو را حداقل یکبار شنیده‌اند. پروتز مو یک روش بدون جراحی برای جایگزینی مو های از دست رفته شما است. پروتز مو از دو بخش بیس پروتز و موی مصنوعی تشکیل شده است و با استفاده از لوازم مخصوص پروتز مو بر روی سر به صورت موقت و یا داِئم فیکس میشوند.

برخلاف کاشت موی طبیعی که با جراحی های سنگینی مواجه هستید، پروتز مو فرآیند بدون جراحی و بدون خونروزی است و به شما این امکان را میدهد که به سادگی و بدون هیچگونه عارضه جانبی، زیبایی را به چهره خود بازگردانید. این فرآیند در افزایش اعتماد به نفس کمک شما نیز بسیار کارآمد خواهد بود.
در ادامه این مطلب با موبازار همراه باشید تا با پروتز مو و کاربرد های بی‌شمار آن بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با پروتز مو hair prosthesis

آشنایی با پروتز مو (hair prosthesis)

افراد ممکن از بر اساس ژنیتیک (وارثی)، بیماری های پوستی، استرس و اظطراب بیش از حد و ….. دچار ریزش مو شوند. معمولا کم حجم بودن مو و یا طاسی سر برای هیچ شخصی مطلوب نبوده و همه به دنبال راهی برای جبران و یا جلوگیری از ریزش مو هستند. پروتز مو یک روش بدون جراحی و درد برای ترمیم و جبران مو های از دست رفته به دلایل مختلف همچون ریزش مو ها، کاهش تراکم و حجم مو یا کاهش خط مویی بیش از حد استفاده می‌شود. در این روش از ترمیم مو، مو های مصنوعی (کلاه گیس) یا طبیعی که از لحاظ بافت و رنگ با مو های فرد هماهنگی دارد، به صورت تک تک یا به شکل تکه ‌های کوچک روی پوست سر قرار می‌گیرد. این کار موجب می‌شود حجم و طول مو ها بهبود پیدا کند و ظاهری طبیعی به مو های فرد ببخشد.
پروتز مو یکی از روش های ترمیم مو برای برگرداندن زیبایی به چهره افراد میباشد. یکی از برتری های این روش نسبت به کاشت موی طبیعی، بدون جراحی بودن و نتیجه گرفتن سریع و همچنین به صرفه بودن آن است.

معرفی 10 تا از کاربرد های پروتز مو

  1. پوشش نواحی طاس و یا کم موی سر
  2. افزایش ضخامت و حجم مو
  3. افزایش طول مو
  4. تغییر در ظاهر و استایل مو
  5. مناسب افراد با بیماری های خاص، مانند سرطان یا آلوپسیا
  6. پوشش نواحی صدمه دیده سر مانند جراحی و یا شستگی
  7. افزایش اعتماد به نفس و رضایتمندی از ظاهر شخصی
  8. استفاده در صنعت تئاتر، سینما و تلویزیون برای تغییر ظاهر بازیگران
  9. استفاده در صنعت مد برای نمایش لباس ها و استایل های مختلف
  10.  استفاده در صنعت عکاسی برای خلق تصاویر با ظاهر های منحصر به فرد و جذاب

آشنایی با لوازم مورد نیاز برای نصب پروتز مو

فیکس کردن پروتز مو به دو روش امکان پذیر است. در روش اول برای قرار دادن موی مصنوعی بر روی سر، میتوانید آن را به موی سر گره بزنید و یا از کلیپس های مخصوص این کار استفاده کنید. در این روش میبایست سر شما به طور کامل طاس نباشد و همچنین با رشد مو های طبیعی خود باید پروتز را مجددا بر روی سر ثابت کنید.
دومین روش برای برای ثابت کردن پروتز مو که ایده‌آل ترین روش هم نیز میباشد، استفاده از لوازم های مخصوص پروتز مو مانند ریموور پروتز مو، چسب تکه ای، چسب رولی، چسب مایع و …. است.

لذا برای نصب پروتز مو میتوانید بر اساس سلیقه و یا نوع پوست خود از چسب های مختلف همچون چسب سوپر تیپ، چسب مایع، چسب آل بیس، چسب یورو فلکس و دیگر چسب های مناسب و مرغوب که برای نصب پروتز مو هستند؛ استفاده کنید.
توجه داشته باشید هنگام خرید چسب پروتز مو و یا چسب کلاه گیس به مرغوبیت و اصل بودن کالا دقت داشته باشید و همچنین فروشگاه معتبر در زمینه فروش محصولات پروتز مو را انتخاب کنید.

لوازم پروتز مو

آشنایی با انواع پروتز مو

پروتز های مو با در تراکم و نوع های مختلفی طراحی می‌شوند که می‌توان از هرکدام برای طاسی مو یا کم ‌پشتی استفاده کرد. در ادامه انواع پروتز مو را معرفی خواهیم کرد :

  • پروتز موی توری : این مدل از پروتز از جنس پلی‌استر یا نایلون ساخته می‌شود و یکی از مزیت های آن ورود و خروج هوا در زیر بیس مو است. در صورتی که فعالیت بدنی زیادی دارید که منجر به تعریق شدید می‌شود یا در آب‌ و‌ هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کنید، پروتز موی توری دوام و کیفیت مناسبی برای شما خواهد داشت.
  • پروتز موی جلو تور: این مدل به نوع توری شباهت بسیار زیادی دارد و بیشتر برای اشخاصی که با نحوه نصب پروتز آشنا نیستند، مناسب است. پروتز جلوتور باعث پوشش خط رویش مو ها می‌شود و هزینه آن نسبت به مدل توری کمتر است.
  • پروتز موی تمام تور : در این مدل از پروتز سر، به طور کامل از تور استفاده شده و به ‌دلیل عدم نمایش خط رویش مو کاملا طبیعی و عادی به‌ن ظر می‌رسد. این مدل پروتز نسبت به پروتز جلو تر به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد.
  • پروتز موی کامل : این مدل پروتز مناسب افرادی است که به طور کامل دچار طاسی سر شده اند. پروتز موی کامل تمامی نواحی خالی سر را پوشش میدهد.
  • پروتز موی پوستی : این مدل از پلیمر خاصی به نام سیلیکون ساخته شده است که به طبیعی دیده شدن خط رویش مو کمک چشم گیری می‌کند. اگر شما در نواحی سردسیر زندگی می‌کنید یا بدنتان تعریق کمی دارد، به سراغ پروتز موی پوستی بروید که نسبت به سایر گزینه ها ظاهری طبیعی‌تر دارد.

پروتز مو مناسب چه افرادی است ؟

استفاده از پروتز مو برای آقایان و بانوان در هر سن و سالی بدون محدودیت است. پروتز مو مردانه برای آقایانی که در نواحی جلو، کنار، وسط یا پشت سر خود دچار ریزش مو و طاسی شده‌اند مناسب است. پروتز یا همان کلاه گیس برای این دسته افراد گزینه بسیار مناسبی برای برگرداندن زیبایی به چهره شان خواهد بود چراکه پروتز به طور کامل در نواحی طاس فیکس میشود و هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت.
اکثر آقایان به دنبال پروتز مو دائم هستند، اما باید بگوییم روش پروتز مو یک تکنیک موقت است؛ شاید بتوان مدت طولانی آن را روی سر نگه داشت اما نمی‌توان به صورت دائمی از آن استفاده کرد. زیرا پس از گذشت مدتی با رشد مو ها و از بین رفتن خاصیت نگهدارنده چسب های پروتز مو، باید آن را ترمیم کرد و سپس دوباره روی سر قرار داد. امروزه پروتز مو زنانه هم بسیار پرطرفدار شده، زیرا بانوان می‌توانند در کوتاه‌ ترین زمان صاحب مو های پرپشت، سالم و طبیعی شوند.
در نتیجه برای انجام روش پروتز مو هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت.

روش پروتز مو معایب هم داره ؟

قطعا هیچ کدام از روش های ترمیم مو بی عیب نبوده و درکنار مزیت های زیادی که دارد میتوان چند تا از معایب آن را هم برسی کرد. همانطور که میدانید پروتز مو دائمی نبوده و در فواصل زمانی مختلف نیاز به ترمیم دارد. ترمیم های آن عوارضی دارد که در ادامه آنها را برسی خواهیم کرد.

  • شستشوی مداوم پروتز
  • موقتی بودن
  • امکان ایجاد و رشد باکتری
  • از بین رفتن رطوبت سر
  • آسیب به موی های اصلی
  • عدم امکان استفاده از سشوار و اتو مو
  • ایجاد بوی بد روی سر
  • بروز حساسیت پوستی مانند خارش
  • عدم امکان رشد مو
  • ضعیف شدن ریشه اصلی مو
  • کمبود اکسیژن
  • ایجاد عفونت

پروتز مو مناسب چه افرادی است ؟

آشنایی با نقاط قوت پروتز مو

یکی از نقاط قوت ترمیم موی سر این است که نیازی به انجام عمل جراحی و خونریزی ندارد. از طرفی پروتز نسبت به کاشت موی طبیعی سرعت بیشتری در نتیجه گرفتن دارد از مهمترین مزایا دیگر این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • برای انواع طاسی سر کاربرد دارد
  • امکان ایجاد آلرژی بسیار کم است
  • برگشت پذیر است
  • مناسب برای بیمارانی که شیمی درمانی انجام میدهند
  • منع مصرف ندارد
  • مقرون به صرفه نسبت به دیگر روش های ترمیم مو
  • نیازی به داشتن بانک مو نیست.
  • مراحل انجام سریع است

قیمت ترمیم مو به روش پروتز مو چقدر است ؟

هزینه های ترمیم مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت پروتز مو، بانک موی فرد در برای انجام این روش است. علاوه براین کیفیت تار های مو مصنوعی در ترمیم مو نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. برخی از مجموعه های غیرمجاز عرضه کنند پروتز مو ممکن است برای پایین بودن قیمت پروتز و جلب مشتری های بیشتر، از تار های غیراستاندارد و بی کیفیت استفاده کنند، که این روند خطراتی جدی را برای فرد به همراه خواهد داشت. از دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت ترمیم مو، ابزار و وسایلی است که در فرایند پروتز مو استفاده می‌شود. آخر عامل تاثیر گذار در قیمت پروتز محل انجام آن میباشد. با توجه به دائمی نبودن پروتز مو، هزینه‌ های نگهداری و هزینه های خرید چسب های آن ممکن است در طولانی‌ مدت، بیشتر از حد انتظار باشد، اما حتی با این نکته روشی مقرون به صرفه محسوب میشود.

سخن پایانی

پروتز مو یکی از روش های بدون جراحی برای جبران مو های از دست رفته میباشد. در این مقاله از موبازار کوشیدیم تا شما را با پروتز مو و کاربرد های آن آشنا کنیم. برخی از افراد این سوال را دارند که پروتز مو بهتر است یا کاشت مو؟ ما در این مقاله به طور مفصل راجب این موضوع توضیحاتی داده‌ایم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

فروشگاه
حساب کاربری
0
سبد خرید
جستجو