موبازار
ورود / ثبت نام
ورود

آموزش نصب پروتز مو

امروزه تعداد زیادی از افراد خواستار مو های پرپشت و جذاب هستند، که تاثیر دوچندانی در افزایش زیبایی چهره آنها دارد و به همین علت اگر این افراد دچار ریزش مو شوند، باعث نگرانی آنها میشود، همچنین این افراد مدام به دنبال انجام راهکار های مختلفی برای توقف ریزش مو هستند.
ریزش مو و طاسی سر به دلایل گوناگونی مانند: مصرف دارو های خاص، ژنیتیک، رژیم غذایی نامناسب و … برای اغلب افراد ایجاد میشود و روش های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد که تا حد زیادی موجب توقیف ریزش مو و جلوگیری از طاسی سر میشود. اما تنها درمان قطعی طاسی موی سر، کاشت موی طبیعی است که با توجه به هزینه ی بسیار زیادی که دارد، اغلب افراد از کاشت موی طبیعی منصرف می‌شوند و از روشی به نام پروتز مو به جای کاشت مو استفاده می کنند.
روش پروتز مو نیازی به جراحی های دردناک ندارد و باعث برگرداندن مو های از دست رفته به فرد میشود، و همچنین این روش نوین طرفداران زیادی دارد. برخی افراد از کلاه گیس ها برای پوشاندن نواحی طاس سر استفاده می کنند، که این کلاه گیس ها نتایج طبیعی بر روی سر ندارند و نمیتوانند جذابیت مو های طبیعی را داشته باشد. اما نتایج کاشت مو به صورت طبیعی جلوه می‌کند. در روش کلاه گیس و پروتز مو به گونه‌ ای عمل می‌کنند که مو های فرد ظاهری کاملا طبیعی داشته باشند و افراد با هر میزان ریزش مویی دیگر نگران خالی بودن مو هایشان و ظاهرشان نباشند.

نصب پروتز مو

پروتز مو چگونه ساخته می شود ؟

معمولا افرادی که میخواهند روش ترمیم مو را انتخاب میکنند، این سوال برایشان ایجاد میشود؛ که نحوه ساخت پروتز مو به چه شکل است؟ در واقع پروتز از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول پایه و بیس میباشد و بخش دوم آن که زیبایی افراد را شکل میدهد مو ها میباشند.
برای ساخت پروتز ابتدا پایه باید با استفاده از یک قالب گچ با الگوی مورد نظر اندازه گیری و سپس ساخته میشود. پایه و بیس پروتز مو از جنس تور، مونو، پوست و یا حتی ترکیبی از این مواد ها ساخته میشود و پس از آن باید ایمن سازی مو ها و ایجاد تهویه مناسب برای آنها انجام شود.
ساخت تهویه مناسب یکی از مراحل بسیار پیچیده ای است و معمولا به دلیل اینکه باید پروتز ها با دقت بسیار بالایی ساخته شوند نیاز به صرف زمان و دقت بیشتری برای ساخت دارند. برای مثال: پایه هایی که از نوع پوستی میباشند، باید یک لایه اضافه تر از پلی شانه شده در قسمت زیرین پایه داشته باشند تا مقاومت خوبی داشته باشد.

پروتز مو بدون چسب چگونه انجام می‌شود ؟

برخی از افرادی که به طور کامل طاسی سر ندارند، تمایل زیادی دارند تا هرچه سریعتر با پروتز مو بدون چسب زیبایی چهرشان حفظ کنند. ترمیم مو با کلیپس معمولا برای افرادی که مو های سالم‌ تر و نیمه پری دارند امکان پذیر است. زیرا کلیپس در لابه‌لای مو های طبیعی فرد قرار می‌گیرد و اگر سر طاس باشد، نمیتوان از روش پروتز با کلیپس استفاده کرد و باید به سراغ چسب های پروتز مو رفت.
معمولا استفاده از روش ترمیم مو با کلیپس برای بانوانی که به دلیل داشتن حجم مو های بیشتر نسبت به آقایان، نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت. آقایان در صورتی می‌توانند از روش کلیپس استفاده کنند که مو های پرپشت و سالم تری داشته باشند تا کلیپس به راحتی ما بین مو های آنها قرار بگیرد و دیده نشود. البته قبل از انتخاب روش پروتز با کلیپس باید نکاتی در مورد این روش بدانید تا با علم و آگاهی دقیق تری درباره انجام آن تصمیم بگیرید.
در ابتدا باید بدانید که پروتز مو با کلیپس روشی موقتی و قابل جدا شدن است چرا که پروتز مو رو سر ثابت نمیشود. به همین دلیل نمی‌توانید با کلیپس فعالیت ‌هایی همچون حمام،خوابیدن، استخر و یا ورزش کردن داشته باشید. در حالی که در روش پروتز مو چسبی، پروتز به طور کامل و محکم روی سر ثابت میشود و با تعرق، قرار گرفتن در آب و انجام فعالیت های ورزشی پرتحرک به هیچ وجه از سر جدا نمیشود.
استفاده از کلیپس روش اندکی است که زیبایی آن در مقابل پروتز چسبی کمتر است، اما با این عوامل به دلیل استفاده سریع و آسان آن بسیاری از افراد این روش را برای مدت زمان های محدود و مواقعی که عجله دارند؛ استفاده میکنند. در روش ترمیم مو بدون چسب مهمترین نکته دیگر نیاز به ترمیم و یا تراشیدن و کوتاه کردن مو ها است. افراد زیادی هستند که به دلیل مشغله‌ های زیاد تایم تعویض چسب و کوتاه کردن موهایشان را ندارند. از این رو استفاده از کلیپس برای این دسته از افراد ممکن است، کاربردی‌ تر نسبت به روش چسبی باشد.

دلیل نارضایتی افراد از پروتز مو

دلیل نارضایتی افراد از پروتز مو

ممکن است برخی از افراد به دلیل تجربه ‌های ناخوشایندی که از چسب های تقلبی پروتز مو دارند؛ تصور کنند که روش پروتز مو هم به دلیل استفاده از چسب، بعد از مدتی پاسخگوی نیاز ظاهری افراد نباشد و موجب بیماری های پوستی شود، اما اینطور نیست. امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی و متد های روز جهان در حوزه سلامت مو، نصب پروتز مو با بهترین لوازم پروتز مو انجام می‌شود. پروتز ‌مو از تور نانویی و سیلیکون ‌های یک میلیمتری و مو های طبیعی ساخته میشوند. تور نانویی که شکل مشبکی دارد با پوست و موی سر سازگاری دارد و اکسیژن‌ رسانی را از طریق حفره‌ های کوچکی که دارند، به پوست و کف سر انجام می‌دهد. مو های جدید در این شرایط به راحتی رشد می‌کند و مانعی برای آن‌ ها وجود ندارد.

پروتز مو چگونه روی سر قرار میگیرد ؟

برای ثابت کردن پروتز مو بر روی سر از سه روش میتوان استفاده کرد. در روش اول برای قرار دادن ترمیم مو بر روی سر، میتوانید آن را به موی سر گره بزنید و یا از کلیپس استفاده کنید و در نتیجه با رشد مو ها، پروتز مو باید مجددا بر روی سر ثابت شود.
یکی دیگر از روش های ثابت کردن پروتز مو که برای متصل کردن پروتز بر روی سر استفاده می شود، بهره بردن از لوازم های مخصوص پرروتز مو همچون ریموور پروتز مو، چسب آل بیس، چسب رولی، چسب مایع و …. استفاده کنید.
در نهایت روش سوم نصب پروتز مو به این صورت است که پروتز مو را با استفاده از کلیپس که در ابتدا توضیحاتی درباره آن ارائه دادیم به موی سر متصل کنید که این خصوصیات در خرید نوع پروتز مو موثر است.

ماندگاری چسب های پروتز مو

اثر چسب کلاه گیس و پروتز مو در روش فیکس کردن، بعد از گذشت مدتی که معمولا طول دوام چسب پروتز مو است، کاهش پیدا می‌کند و موجب جدا شدن و کم ‌ثباتی بعضی از قسمت‌ های پروتز روی سر می‌شود. در نتیجه چسب های ترمیم مو باید در بازه های زمانی مشخصی شارژ و تعویض گردد. زمان تعویض چسب پروتز مو به طور تقریبی بین دو هفته تا یک ماه متغیر است. این زمان بسته به شرایط مختلف که در ادامه به آن اشاره میکنیم تغییر می‌کند:

  • کیفیت چسب بکار رفته برای پروتز مو
  • رعایت نکات بهداشتی از سوی فرد استفاده کننده
  • رعایت نکات ذکر شده برای نگهداری مطلوب تر از سوی استایلیست
  • جنس پوست سر

حتی در برخی از شرایط ممکن است پس گذشت یک هفته چسب پروتز نیاز به تعویض داشته باشد و گاهی ممکن است تا یک ماه نیازی به تعویض چسب پروتز مو نباشد و همه این موارد بسته به شرایط فرد بستگی دارد. چربی پوست سر موجب کاهش دوام چسب‌ ها و همچنین خشکی پوست سر، منجر به افزایش ثبات ‌شان می‌شود. بنابراین افرادی که پوست چرب دارند، چسب‌ های با دوامی مانند: چسب اولترا هولد بیشتر توصیه میشود. همچنین میزان تعروق در طول روز در عمر مفید چسب پروتز مو موثر است. بر همین اساس به افرادی با تعریق بالا چسب‌ هایی با خاصیت ضد آبی مانند چسب سوپر تیپ پیشنهاد می‌گردد.

نحوه نصب و تعویض چسب پروتز مو

افرادی که از پروتز مو استفاده میکنند میبایست طی تایم های مشخص نسبت به تعویض چسب پروتز اقدام کنند. تعویض چسب پروتز مو می‌تواند توسط خود فرد انجام شود، اما باید توجه داشته باشید که اینکار نیاز به مهارت دارد، توصیه میشود در زمان ‌های مقرر نسبت به سرویس ترمیم مو در مرکز زیبایی اقدام نمایید. مراحل نصب و تعویض چسب پروتز مو به صورت زیر امکان پذیر است:

  • جدا کردن پروتز مو از پوست سر
  • تمیز کردن شیره چسب مو قبلی میتوانید این کار با استفاده از ریموور پروتز مو انجام دهید تا به درستی بقایای چسب قبلی پاک شود
  • شستشوی پروتز
  • نصب مجدد چسب‌ های مخصوص ترمیم مو
  • ثابت کردن پروتز روی سر

ریموور پروتز مو

طی انجام این مراحل باید به مواردی مانند: استفاده از ریموور پروتز مو و چسب مخصوص پروتز مو توجه داشته باشید. همچنین باید هنگام خرید ریموور ترمیم مو، ریمووری که آسیبی به پوست سر و بیس پروتز مو وارد نکند را انتخاب کنید. نکته ‌ی دیگری که باید توجه داشته باشید؛ دقت به پاک کردن چسب از بیس پروتز است تا منجر به تخریب یا کنده شدن مو های آن نشود. هر چند پروتز های مو از دوام و کیفیت خوبی برخوردارند؛ اما دقت به این نکات نیز خالی از لطف نخواهد بود.

سوالات متداول

ماندگاری پروتز های مو چقدر است ؟

مدت زمان ماندگاری و دوام پروتز مو به نگهداری شما و کیفیت پروتز بستگی دارد و برای هر فردی این زمان متغیر است. اما به طور میانگین عمر مفید پروتز مو تقریبا بین 1 تا 2 سال می‌باشد. جهت افزایش دوام و ماندگاری ترمیم مو خود حتما به توصیه های مرکز پروتز مو عمل کنید.

معایب و عوارض ترمیم مو به روش پروتز مو چیست ؟

یکی از مهمترین معایب و عوارض پروتز مو که میتوان به آن اشاره داشت، پوسته پوسته شدن کف سر است که این موضوع نشانه آن است که در زمان خرید پروتز و لوازم پروتز توصیه های لازم را رعایت نکرده اید. با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان چربی پوست سر انواع مختلفی از پروتز و چسب پروتز مو وجود دارد که به کمک کارشناسنان موبازار می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

پروتز مو برای بانوان مناسب است ؟

مشکل ریزش مو و کم پشت شدن مو ها در بانوان شایع تر از آقایان میباشد. ترمیم مو یک انتخاب مناسب برای بانوانی است که می‌خواهند زیبایی مو های خود را در مدت زمانی کوتاه به دست بیاورند. افرادی که از پروتز موی زنانه استفاده می‌کنند، می‌توانند با سشوار، بابلیس و شینیون مو های پروتز را حالت دهند.

آیا غسل و وضو برای افرادی که پروتز مو دارند اشکال شرعی دارد ؟

با توجه به گفته احکام و بسیاری از فقها پروتز مو هیچگونه منع و اشکال شرعی برای وضو و غسل ندارد. با وجود اینکه ترمیم مو در برخی از نواحی سر مانع رسیدن آب به کف سر میشود؛ اما به دلیل اینکه برطرف کردن آن برای غسل یا وضو موجب حرج و مشقت زیادی می‌باشد، باید به وظیفه جبیره عمل نماید.

بهترین چسب های پروتز مو

بهترین چسب های پروتز مو کدام چسب ها هستند ؟

سخن پایانی

نصب پروتز مو به سه روش کلیپس، گره و چسب امکان پذیر است. افرادی که به طور کامل دچار طاسی سر شده اند، نصب پروتز مو با چسب بهترن گزینه برای آن ها میباشد و افرادی که مو های کم پشتی دارند و میخواهند از از پروتز استفاده کنند؛ میتوانند از روش گره و کلیپس برای نصب پروتز مو بهره ببرند. در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با نحوه نصب پروتز مو آشنا کنیم و همچنین یک سری سوالات رایجی که افراد داشتند را پاسخ بدهیم. امیداوریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

فروشگاه
حساب کاربری
0
سبد خرید
جستجو