موبازار
ورود / ثبت نام
ورود

پروتز مو یا کاشت مو ؟

یکی از شاخصه های زیبایی و جوانی در ظاهر افراد، داشتن مو با حجم مناسب و خوش حالت بودن مو است. عوامل زیادی برای نابودی این شاخصه ها در مو وجود دارند؛ که البته با مرور زمان این موارد افزایش هم پیدا کرده میکند و به همین دلیل شاهد ریزش مو افراد زیادی با سن کم میشویم. یکی از موثرترین روش های درمان ریزش مو، کاشت مو است. ولی در برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله بیماری ها، سوء تغذیه و عوامل ژنیتیکی امکان کاشت مو و پذیرش ریسک خطرات احتمالی آن وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از علت هایی که افراد از کاشت مو منصرف میشوند، عدم پاسخ دهی مناسب پیوند مو است. در این افراد ممکن است پزشک متخصص از روش های دیگری برای بازگرداندن زیبایی، ایجاد حجم و کیفیت بهتر مو ها استفاده کند.

پروتز مو یا کاشت مو
با پیشرفت تکنولوژی در زمینه پزشکی و صنعت آرایشی و بهداشتی، روز به روز یک روش جدیدی برای درمان ریزش، ترمیم مو، بازگشت مو ها و افزایش حجم آنها به وجود می آید. اما کاشت مو و پروتز مو بعد از گذشت سال ها جزو محبوب ترین روش های ترمیم مو محسوب میشوند. بسیاری از آقایان و بانوانی که از ریزش موی تکه ای رنج می برند و نمی توانند مو های پرپشت و سالمی داشته باشند، به دنبال راهی برای ترمیم مو ها از جمله کاشت مو یا پروتز مو هستند و در نهایت یکی از این گزینه ها را انتخاب می کنند. اما وقتی صحبت از کاشت مو و پروتز مو وسط باشد، بسیاری از بیماران با سوالاتی متعددی روبرو میشوند و بسیاری از افراد در هنگام تصمیم گیری دچار دو دلی میشوند. روش کاشت مو و پروتز مو برای همه ی افرادی که حجم کافی در مو های خود ندارند و یا با مشکل نازک یا طاسی مو دست و پنجه نرم می کنند، مناسب است. در ادامه به برسی این دو روش خواهیم پرداخت.

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو یکی از روش هایی است که مو های طبیعی و پرپشت را برای مراجعه کنندگان فراهم می کند. برخلاف روش پروتز مو در روش های کاشت مو طبیعی، فولیکول های موی خود فرد به سر او پیوند می شوند. در عمل های کاشت مو، مو های مورد نیاز برای پیوند از دور سر یا بدن فرد برداشته میشود و در نواحی طاس جای گذاری میشوند؛ به همین دلیل قابلیت رشد طبیعی و سازگاری دارند، این فولیکول های مورد نیاز معمولاً از نواحی پشت سر که در برابر ریزش از مقاومت خوبی برخوردارند، استخراج میشوند در نتیجه، نتایج دائمی را برای افراد به همراه میاورد. با توجه به اینکه که کاشت مو باید با جراحی انجام شود، اما روش های مدرن کاشت مو نیازی به بستری در بیمارستان یا بیهوشی ندارند، زیرا برش های انجام شده در این روش بسیار کمتر از روش های قدیمی است. در روش های جدید، کاشت مو با دستگاه های مخصوص انجام میشود که کوچکترین آثار جراحت را بجا خواهد گذاشت و به دلیل دقت بالای این دستگاه ها احتمال آسیب رساندن به فولیکول های مو کاهش میابد.

پس از اتمام فرایند کاشت موی طبیعی، متقاضیان میتوانند به فعالیت های روزمره خود بازگردند، اما نیاز به پیروی از دستور العمل های مراقبتی دارند. روند بهبودی بعد از جراحی کاشت مو به طور معمول یک تا دو هفته به طول میکشد و با مراجعه به کلینیک های معتبر و متخصصان پوست و مو، احتمال بروز عوارض جانبی در این روش به شدت کاهش می یابد.

پروتز مو چیست؟

پروتز مو چیست ؟

پروتز مو در واقع به نوعی همان موی طبیعی است که از مو های واقعی انسان ساخته میشود و با کلاه گیس ها و مو های مصنوعی تفاوت دارند. پروتز های مو به راحتی با استفاده از چسب های مخصوص ترمیم مو در ناحیه سر ثابت می شوند و ظاهری شیک و جذاب را ارائه می دهند. یکی از نکات منفی پروتز مو این است که نمیتواند جایگزین مو های طبیعی هم از نظر حس و هم از نظر اعمال حیاتی شوند. با توجه به اینکه در روش کاشت مو زمان زیادی طول می کشد تا مو های انسان رشد کند، ایده کاشت تار مو های بلند جذابیت خاصی دارد. پروتز مو ظاهری با مو های ضخیم را ارائه می دهد، اما برای افرادی که طبیعی بودن مو های خود را ترجیح میدهند، یک روش ایده آل محسوب نمیشود، حتی اگر ظاهری طبیعی داشته باشد. روش پروتز مو هرگز نمیتواند جایگزین مو های واقعی فرد شود، با این حال بسیار کاربردی تر و سریع تر از کاشت موی طبیعی است و نیازی به هیچ گونه عمل جراحی ندارد و فقط با لوازم مخصوص پروتز مو روی سر ثابت میشود.

پروتز مو یک روشی ایمن و راحت است که زنان و مردان در تمام گروه های سنی بدون در نظر گرفتن سن و سال می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه روش پروتز مو شامل هیچ گونه جراحی نمی شود، تاریخچه پزشکی متقاضیان در این روش اهمیت زیادی ندارد و نیازی به داشتن شرایط خاصی ندارد. قابل ذکر است که بدانید استفاده از پروتز مو مورد تایید FDA نیست.

تفاوت پروتز مو و کاشت مو

یکی از مهمترین تفاوت های پروتز مو و کاشت مو، مساعد بودن شرایط مراجه کننده است؛ همانطور که گفته شد برای انجام روش پروتز مو، فرد نیازی به شرایط خاصی نداشته و هر شخص در هر سن و سالی میتواند از آن بهره ببرد. اما اگر فردی قصد انتخاب بین این دو روش را داشته باشد، باید بررسی کند که آیا شرایط کاندید های کاشت مو را دارد یا خیر؟ شرایط کاشت مو عبارت اند از :

  • سن بین 25 تا 60 سال
  • داشتن سلامت جسمانی
  • داشتن انتظارات واقع بینانه
  • نوع مو و دلیل ریزش مو

علاوه بر این شرایط، افراد باید به صورت حضوری با پزشک متخصص خود مشاوره داشته باشد تا روند ریزش مو و دلیل آن را بررسی کند تا پزشک از شرایط سلامتی او مطلع شود. کاشت مو برای افرادی که نمیخواهند هیچ فرآیند بهبودی داشته باشند یا از جراحی ترس دارند، روش مناسبی نیست و پروتز مو اغلب گزینه دقیق تر و موثرتری میباشد.

ریزش مو

از دیگر تفاوت این دو روش در نوع نتیجه های دریافتی میباشد. با توجه به اینکه پروتز مو از مو های طبیعی انسان طراحی و ساخته می شود، اما این مو ها در رنگ و اندازه مشخصی هستند که قابل تغییر نبوده و ظاهر آن متفاوت از مو های طبیعی خود فرد می باشد. از طرفی روش کاشت موی طبیعی به دلیل پیوند مو های خود فرد نتیجه ای طبیعی را به همراه دارد که قابل رشد هستند، همچنین ماندگاری کاشت مو به دلیل رشد پی در پی مو ها از فولیکول های پیوند شده دائمی می باشند. یکی دیگر از تفاوت هایی که این دو روش با یکدیگر دارند، مدت زمان مشاهده نتیجه می باشد، کاشت مو به دلیل روندی که دارد ممکن است گاهی تا یک سال طول بکشد تا نتیجه ای دریافت کنید، اما پس از پروتز مو بلافاصله نتایج قابل مشاهده خواهد بود و حتی میتواند مو های پروتز بلند و رنگی باشد.

پروتز مو برای چه افرادی توصیه می شود ؟

این سوال معمولا برای اکثر افرادی که قصد انجام روش پروتز مو را دارند ایجاد میشود. سوال اصلی این است که چه عواملی در روش پروتز مو بر کاشت مو ارجحیت دارد؟ افراد زیادی هستند که بهترین کاندیدای پروتز مو هستند. برخی از این افراد عبارت اند از :

  • کسانی که از بیماری آلوپسی دارند
  • افرادی که برای کاشت مو بانک موی مناسبی ندارند
  • کسانی که ریزش موی موقت دارند
  • افرادی که با عمل جراحی و پیوند مو به دلایل مختلف موافق نیستند
  • کسانی که به دنبال راهی سریع و بی دردسر برای رسیدن به مو های زیبا هستند
  • افرادی که ریزش موی آن ها در ناحیه کوچکی اتفاق افتاده
  • کسانی که به بیماری های خاصی مانند بیمار های قلبی و تنفستی دچار هستند و نمیتوانند عمل کاشت مو را انجام دهند
  • افرادی که میل به صرف هزینه های کمتری نسبت به کاشت مو دارند
  • کسانی که پذیرش فولیکول مو در آنها اتفاق نیفتاده و کاشت موی طبیعی نداشته اند و ممکن است به دلیل مشکلات پوستی و فیزیکی قادر به عمل کاشت موی مجددا نیستند
  • پروتز مو برای افرادی که میخواهند در مراسمات مختلف و مهم شرکت کنند و میخواهند زیبایی خود را با موی مصنوعی شکل دهند، مناسب است

سوالات متداول پروتز مو و یا کاشت مو

روش انجام هر کدام به چه شکل است ؟

در ابتدا این مقاله و مقالات دیگر موبازار درباره روش انجام هر یک از روش ها توضیحاتی را بیان کردیم. همانطور که میدانید انجام کاشت موی طبیعی به عمل جراحی نیاز دارد و باید تحمل درد و مراقب های بعد عمل را داشته باشید.
در روش کاشت مو میبایست فولیکول های مو آزمایش شوند و آن هایی که مناسب تر و قوی تر هستند انتخاب شده؛ سپس در قسمت های طاس سر کاشته شوند. اما در روش پروتز مو باید ابتدا مو های فرد و پوست او مورد بررسی قرار گیرد و سپس اگر مشکلی نبود مو هایی متناسب با مو های ایشان آماده شود. سپس روی سر فرد به کمک لوازم پروتز مو و چسب کلاه گیس نصب می شوند. در روش پروتز مو مراقبت و تعویض چسب های پروتز مطرح است که میتواند برای فرد آزار دهنده باشد.

کاشت مو طبیعی تر است یا پروتز مو ؟

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مقایسه و انتخاب یکی از این دو روش در نظر گرفت، طبیعی یا غیر طبیعی بودن این دو روش است. در روش پروتز مو، موی نصب شده هیچ رشدی ندارد و از این نظر با کلاه گیس مشابه است. اما در روش کاشت مو طبیعی همانطور که از اسم آن پیداست، مو ها طبیعی خواهد بود و شما میتوانید مو های کاشته شده را کوتاه یا بلند کنید و حتی با حالت دهنده های مخصوص به مو ها شکل بدهید. لذا چنانچه به دنبال روشی طبیعی هستید روش کاشت مو را به شما پیشنهاد میکنیم.

کدام روش موقت و کدام روش دائمی است؟

قطعا وقتی میخواهید بین این دو روش یکی را انتخاب کنید باید در نظر داشته باشید که کدام روش دائمی و کدام روش موقت است. در روش کاشت موی طبیعی مو های پیوند شده از بانک موی خود فرد برداشته میشود، و مو های کاشته پایدار تر خواهند بود همچنین این مو ها تا اخر عمر همراه شما خواهند بود. اما در روش پروتز مو باید هر چند سال یکبار کلاه گیس یا همان پروتز تهیه شده را تعویض کنید. همچنین در روشش پروتز مو باید هر چند روز یکبار با چسب های پروتز مو مانند چسب سوپر تیپ، چسب مایع پروتز مو، چسب یورو فلکس، چسب پروتز مو آل بیس و … پروتز را روی سر ثابت کنید.

چسب کلاه گیس

کدام روش زودتر نتیجه بخش خواهد بود ؟

هنگامی که پروتز مو خود را سفارش میدهید و یا به مراکز مربوطه مراجعه میکنید، پروتز همان روز ساخته شده و روی سر شما نصب میشود و به شما در طول همان روز به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. اما در روش کاشت موی طبیعی، شما حداقل 6 ماه زمان نیاز دارید تا رویش مو ها صورت بگیرد و به نتیجه قطعی کاشت مو خود را برسید.

مقایسه هزینه کاشت مو و پروتز مو

یکی دیگر از مهمترین ملاک هایی که در این دو روش باید در نظر داشته باشید، هزینه آن ها است. شاید در ابتدا با خود فکر کنید که هزینه کاشت مو بسیار بیشتر از پروتز است و به همین دلیل معمولا افرادی که دچار ریزش مو میشوند؛ روش پروتز مو را به صرفه تر می دانند و پروتز را به کاشت مو ترجیح می دهند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در مرحله اول این روش ممکن است در ابتدا مبلغ کمتری را نسبت به انجام کاشت مو سر هزینه کنید اما پس گذشت مدتی از هزینه خرید چسب پروتز مو و ترمیم کلاه گیس، نسبت به انجام یکباره کاشت مو بسیار به صرفه تر خواهد بود.

فروشگاه
حساب کاربری
0
سبد خرید
جستجو