موبازار
ورود / ثبت نام
ورود

برسی مزایا و معایب پروتز مو

پروتز مو و کلاه گیس روشی نوین برای پوشاندن نواحی کم پشت و طاس سر است که در طی سال های اخیر به عنوان یک روش متداول تبدیل شده و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. بسیاری از علاقه‌مندان به استفاده از خدمات و مراقبت ‌های زیبایی گوناگون، پیش از استفاده از این ها نگران عوارض جانبی و معایب آن‌ ها هستند. معمولا افرادی که قصد انجام هرگونه عمل های زیبایی تهاجمی، غیر تهاجمی یا کم‌تهاجمی را دارند از مدت ‌ها پیش از عمل به بررسی نحوه انجام، مزایا و معایب آن میپردازند. البته که این تحقیق ایده‌آل‌ترین روش برای تصمیم‌ گیری است. زیرا بسیاری از عمل ‌های زیبایی قابل برگشت نیستند و در صورت پشیمانی فرد از عمل انجام داده، غیر قابل جبران خواهد بود. پروتز مو نیز یکی از عضو های مجموعه خدمات زیبایی و یکی از جدید‌ترین روش ‌های ترمیم مو محسوب میشود. طی چندین سال گذشته این روش نوین طرفداران زیادی پیدا کرده است که به نوعی میتوان گفت این میزان از طرفداری اعتبار این روش ترمیم مو محسوب می‌شود.
باتوجه به اینکه پروتز مو روشی تازه وارد و تازه نفس است، بسیاری از افراد نسبت به عوارض و معایب این روش دچار تردید هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مزایا و معایب پروتز مو  انواع آن آشنا شوید.

 معایب پروتز مو

در یک نگاه با پروتز مو آشنا شوید !

داشتن مو های پرپشت تاثیر دوچندانی روی چهره دارد و به جوان‌تر دیده شدن صورت کمک بزرگی می‌کند. از طرفی داشتن مو های سالم و پرپشت اعتماد به‌نفس بالایی را به افراد می‌هد. پروتز مو یک روش موقتی و بدون جراحی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای مو های کم‌ حجم، دچار ریزش شدید و طاسی کامل باشد. در ادامه این مطلب با مزایا و معایب این روش بیشتر آشنا خواهید شد.

پروز مو برای چه افرادی مناسب است ؟

استفاده از پروتز مو برای آقایان و خانوم ها در هر سن و سالی بلامانع است. پروتز های مردانه برای آقایانی که در نواحی جلو، کنار، وسط و یا پشت سر دچار ریزش مو و طاسی شده‌اند بسیار مناسب است و همچون کلاه گیس به راحتی بیرون نمی‌آید.
معمولا اکثر آقایان به دنبال پروتز مو دائم هستند، اما باید بگوییم روش پروتز‌مو یک روش موقت است و نمی‌توان به صورت دائمی از آن استفاده کرد. زیرا اگر سر به طور کامل طاس نباشد، با رشد مو از ریشه، بیس پروتز به ترمیم نیاز پیدا می‌کند و یا چسب های پروتز مو هر چند روز یکبار باید تعویض گردد. امروزه استفاده از پروتز مو زنانه هم بسیار پرطرفدار شده، چراکه خانم‌ها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مو های پرپشت، سالم و طبیعی داشته باشند.

معایب پروتز مو

افرادی که روش پروتز مو را برای بازگرداندن زیبایی به چهرشان انتخاب میکنند، به دنبال بررسی مزایا و معایب آن هستند. همهء روش های ترمیم مو از کاشت مو گرفته تا کلاه گیس باتوجه به نوع آن ها یک سری معایبی دارند که برای انجام هر کدام در ابتدا باید برسی کنید که آیا مزایای این روش بیشتر از معایب آن است یا کمتر؟ روش پروتز مو هم نیز معایب مختلفی دارد که می‌تواند برای برخی از افراد مهم باشد و در نظر آن ها برای انجام این روش یا صرف نظر کردن از آن تأثیر زیادی داشته باشد.
اولین و مهم‌ترین عیب پروتز مو این است که این روش بر خلاف کاشت موی طبیعی، دائمی نیست. اشخاصی که از این روش اسنفاده میکنند، برای اینکه بتوانند مو های پروتز را برای مدت طولانی تری روی سر خود نگه دارید، باید در فواصل مناسب، نسبت به ترمیم و تعویض چسب های پروتز مو اقدام کنند. ترمیم و نگهداری مناسب از پروتز به هزینه نیاز دارد و به این دلیل در طولانی مدت ممکن است هزینه پروتز مو از کاشت مو بیشتر شود.
یکی دیگر از عیوب پروتز مو این است که نیاز به مراقبت دارد تا بتوان در طولانی مدت بدون هیچ آسیبی از آن استفاده کرد. در صورتی که مراقبت های لازم را انجام ندهید، عواقب مختلفی همچون ریزش مو های پروتز و خرابی پروتز را به مشاهده میکنید. همچنین در صورتی که نتوانید به صورت مناسبی بهداشت سر را رعایت کنید و شستشوی پروتز را به درستی انجام ندهید، ممکن است به دلیل تجمع لایه های چربی در کف سر، پروتز بوی نامطلوبی بگیرد.
و اما سومین عوارض و معایب پروتز مو این است که استفاده از پروتز مو ممکن است برای بعضی از مراجعین مشکلات پوستی و حساسیت های پوستی را ایجاد کند. اگر پروتز و یا لوازم پروتز مو استفاده شده استاندارد و با کیفیت نباشند، امکان اینکه پوست سر شما عفونت کند و مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد. بسیار زیاد است.
توجه داشته باشید که برخی از معایب پروتز مو قابل رفع یا پیشگیری میباشد. در ادامه لیستی از معایب کلی این روش را برتان آورده ایم‌:

مزایا پروتز مو

معایب کلی پروتز مو

  • ثابت ماندن قد مو های پروتز به دلیل غیر قابل رشد بودن مو ها آن
  • قیمت بالای برخی از پروتز های مو
  • بوی نامطلوب پروتز (که در صورت عدم رعایت نظافت پروتز که شامل شستشوی نامنظم سر و عدم پاکسازی دوره ای می‌شود) صورت میگیرد
  • نیاز به رسیدگی های دوره ای جهت تعویض چسب پروتز مو و پاکسازی پوست سر
  • نیاز به دقت، مراقبت و نگهداری زیاد
  • نیاز به دقت در شانه زدن و سشوار کشیدن مو ها
  • شستشوی منظم مو های پروتز
  • ترس از دیده شدن پروتز در مهمانی ها و جلسات
  • جلوگیری از رشد مو

مزایای پروتز مو

همان‌طور که در مجله مو فروشگاه موبازار اشاره کردیم، پروتز مو یک روش نوین موقتی برای ترمیم مو های آسیب دیده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید همین موقتی بودن این روش جزو یکی از مزایای مهم این روش هم است. چرا‌که که فرد می‌تواند در صورت عدم تمایل و نارضایتی از شرایط، انجام این کار را متوقف نماید.
پیش از استفاده از این روش ابتدا باید با مزایا و معایب آن آشنایی داشته باشید. حال که با معایب آن آشنا شدیم نوبت این رسیده است که با مزیای این روش هم آشنا شوید. همانطور که میدانید قبل از انجام پروتز مو، مو های سر شما توسط متخصصین این کار بررسی می‌شود تا برسی کنند در کدام قسمت های سر و به چه اندازه ای به پروتز نیاز دارید. سپس با توجه به نوع و جنس مو های شما، مو های غیر طبیعی دقیقا مشابه به مو های خودتان ساخته می‌شود. مو های ساخته شده روی لایه ای بسیار نازک از جنس پلیمر جای گذاری می‌شوند و سپس با چسب پروتز مو، روی سر شما فیکس می‌شوند.

پروز مو برای چه افرادی مناسب است؟
یکی از مهم‌ترین مزیتی که این روش دارد این است که شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن مو هایی زیبا و پرپشت داشته باشید. همانطور که میدانید در سایر روش های ترمیم مو مانند کاشت مو طبیعی، مزوتراپی و … برای دیدن نتیجه کار باید ماه ها منتظر باشید تا کم کم نتیجه آشکار شود. میدانید که پروتز مو یک روش غیر تهاجمی است و برای انجام این کار شما هیچ نیازی عمل جراحی، به بی حسی و یا بیهوشی ندارید و همچنین هیچگونه درد، خونریزی و دوران نقاهتی نخواهید داشت. و شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام آن، به کار های روزمره خود رسیدگی کنید.
از دیگر مزایای این روش این است که شما نیازی به داشتن بانک موی مناسب نخواهید داشت. افراد زیادی هستند که به دلیل نداشتن بانک مو نمی‌توانند کاشت مو طبیعی انجام دهند. جالب است بدانید که این روش برای این دسته از افراد انتخابی مناسبی است و با این روش می‌توانند از داشتن مو هایی زیبا و پر پشت خود لذت ببرند و همواره اعتماد به نفس بالایی هم نیز داشته باشند.
به طور کلی می توان گفت که از جمله فواید این روش این است که شما در اسرع وقت با صرف هزینه کمی نسبت کاشت مو می‌توانید مشکل کم پشتی مو های خود را به طور کامل برطرف کنید.

مزایا کلی پروتز مو

  • عدم نیاز به عمل جراحی و بیهوشی
  • عدم ایجاد محدودیت در انجام فعالیت های روزانه مانند ورزش یا حمام کردن
  • جایگزین مناسب برای کاشت دائمی مو
  • مشاهده نتیجه پروتز در کوتاه‌ترین زمان
  • امکان اتو و سشوار کشیدن مو های پروتز
  • دارای شباهت بسیار زیادی با موی طبیعی
  • امکان تغییر در حجم مو ها با انتخاب تراکم تار های پروتز
  • هزینه مناسب نسبت به دیگر روش های ترمیم مو
  • قابل استفاده برای افراد تحت شیمی درمانی و انواع مشکلات پوستی

آیا پروتز مو نیاز به ترمیم دارد ؟

باید بدانید که تنها روشی که به صورت کاملا دائمی شما را به مو هایی بسیار طبیعی با قابلیت رشد می‌رساند، کاشت مو طبیعی است؛ زیرا در روش کاشت مو گرافت ‌های مو از سر خودتان برداشته می‌شوند؛ و ویژگی‌ هایی کاملا مشابه با مو های واقعی خودتان را دارد. روش کاشت مو یک بار برای همیشه است و پس از انجام یک عمل جراحی و گذراندن دوران نقاهت آن دیگر نیازی به ترمیم مو ها یا انجام دوباره این کار ندارید؛ تنها باید از مو های طبعی خود به خوبی مراقبت کنید تا دوباره تحت تاثیر عوامل مختلفی به آن ها آسیب وارد نشود.
روش پروتز مو تقریباً سالی یکبار نیاز به تعویض دارد و همچنین شما باید هر چند وقت یکبار نسبت به تعویض چسب های پروتز مو اقدام کنید. این عوامل باتوجه افزایش هزینه ها ممکن است کمی ناخوشایند باشد.

آیا پروتز مو نیاز به ترمیم دارد؟

سخن پایانی

در این مطلب از موبازار به بررسی مزایا و معایب روش پروتز مو پرداختیم. همان‌طور که اشاره کردیم داشتن مو های پرپشت و سالم در جوان تر به نظر رسیدن و داشتن اعتماد به نفس تاثیر زیادی دارد. پروتز مو یکی از روش های جدید ترمیم مو محسوب میشود که برای رفع مشکل کم مویی و طاسی سر است. در این روش مو هایی که شباهت زیادی به جنس و رنگ مو های طبیعی فرد را دارد روی یک پروتز نازک قرار گرفته و با لوزم مخصوص پروتز مو همچون چسب پروتز موی سوپر تیپ روی سر فیکس می‌شود.
همان‌طور که گفته شد پروتز مو یکی از روش های بدون جراحی، بیهوشی و بی حسی است. یکی از فواید این روش این است که شما دیگر نیازی ندارید تا مانند روش های دیگر برای دیدن نتیجه کار ماه ها انتظار بکشید، پس از اتمام همان جلسه می‌توانید از داشتن مو هایی خوش حالت و پرپشت خود لذت ببرید.
علاوه بر داشتن مزایای زیادی که این روش دارد، معایب مختلفی هم نیز دارد. یکی از مهم‌ترین عوارض و معایب پروتز مو، دائمی نبودن این روش است که البته اگر جهت مثبت آن را نگاه کنید، میبینید که این یک مزیت هم محسوب میشود. یعنی اگر پس از مدتی از انجام این روش پشیمان شدید، میتوانید پروتز را به راحتی از سر جدا کنید. در صورتی این روش را انجام دادید، مراقبت های لازم را رعایت کنید و ترمیم را به موقع انجام دهید، تا بتوانید عمر مفید پروتز مو را افزایش دهید.

فروشگاه
حساب کاربری
0
سبد خرید
جستجو