موبازار
ورود / ثبت نام
ورود

بهترین روش شستشوی پروتز مو

پروتز مو اگر در یک موسسه باکیفیت و همگام با استاندارد های جهانی انجام شود می‎تواند مشکل کم مویی و طاسی سر را حل کند. اما هر چقدر هم پروتز مو با کیفیت باشد و از موی طبیعی و بهترین مواد نانو درست شده باشد، به مراقبت نیاز دارد. درست مثل موهای طبیعی که اگر خوب مراقبت نشوند خیلی زود، زیبایی و درخشش خودشان را از دست می دهند و از بین می روند. پس اگر می خواهید با بهترین روش شستن و مراقبت از پروتز مو و همچنین چگونه پروتز مو را تمیز کنیم؟ آشنا شوید حتما این مقاله از موبازار را تا انتها دنبال کنید.

شستشوی پروتز مو

نحوه تمیز کردن پروتز مو

شستشوی پروتز مو خوشبختانه قابل انجام است و کسانی که از پروتز مو برای ترمیم مو های خود استفاده می کنند، میتوانند به راحتی حمام بروند و یا به استخر و جکوزی بروند. علاوه بر آن این دسته از عزیزان می توانند به راحتی پروتز موی خود را در مواقع مورد نیاز شست و شو دهند و مجددا از آن استفاده نمایند. در واقع پروتز مو را هم میتوان بر روی سر تحت شستو شو قرار داد و هم میتوان آن را از روی سر برداشت و نسبت به شستشو اقدام کرد.

مقاوت پروتز مو چقدر است ؟

اکثر مصرف کنندگان پروتز مو درباره عمر و دوام پروتز مو سوال میکنند؛ که برای پاسخ به این سوال باید پارامتر های مختلفی را بررسی کرد. پارامتر هایی همچون پیش بینی منظم برای سرویس پروتز مو ، نکات مهم برای نگهداری از پروتز مو و از همه مهم تر نحوه شستشوی پروتز مو. پس در این مقاله ما شما را راهنمایی می کنیم که ماندگاری پروتز مو خود را افزایش دهید.
برای ساخت پروتز مو از جنس موی طبیعی انسان استفاده میشود که روی یک پوسته بسیار نازک به ضخامت یک الی دو میلی متر از جنس نانو به سر می چسبد. در پروتز مو ها تار به تار با مهارت خاصی روی پایه توری بسته می شوند و طوری گره می‎خورد که در امتداد جهت رشد موهای طبیعی قرار بگیرند پس همان قدر که موی انسان آسیب پذیر و شکننده است این موها هم می توانند در معرض آسیب و خرابی قرار بگیرند. کارشناسان معتقدند عمر و ماندگاری پروتز مو با نگهداری و مراقبت از آنها ارتباط مستقیمی دارد و اگر پروتز مو از موی طبیعی باشد بین ۱ تا ۲ سال بسته به شرایط نگهداری از آنها عمر می‎کنند. البته باید درست مثل موهای طبیعی واقعی از آنها نگهداری کنید

مناسب‌ترین روش برای شستشوی پروتز مو

اکنون میخواهیم درباره اینکه چگونه پروتز مو را تمیز کنیم؟ صحبت کنیم. نحوه شستشوی پروتز مو، همیشه سوال افرادی است که پروتز مو انجام دادند یا می خواهند انجام دهند. به همین خاطر ما در اینجا قصد داریم درباره نحوه شستن پروتز مو شما را راهنمایی کنیم.
شستن پروتز مو و مراقبت از آن باید بر اساس اینکه خارج از پوست سر رشد می کند، انجام شود. به همین دلیل باید بیش از حد مراقب شستن آنها باشید. مثلا زیاد شامپو زدن سبب آسیب دیدگی و خشکی پروتز مو می شود. برحسب معمول خوب است، هر سه روز یک بار آنها را بشویید. توجه کنید که راهنمای طریقه شستن پروتز مو برای زمانی که روی سرتان است نیست؛ بلکه برای پس از درآوردن آن از سرتان است. حداکثر هر 10 تا 14 روزیکبار شستشوی پروتز مو خود را انجام دهید.
بهترین نحوه شستن پروتز مو این است که زمان شستن پروتز مو بهتر است از شامپوی after color و شامپوی مرطوب کننده به طور پیوسته استفاده کنید. همچنین از شامپو هایی که برای موهای چرب و روغنی تولید شده اند، استفاده نکنید و در عوض شامپو های مخصوص موهای رنگ شده یا شیمیایی خشک را انتخاب کنید؛ زیرا رطوبت پروتز موها را تامین می کنند و مانع گره خوردگی آنها می شوند.
طرز شستن موی مصنوعی به این صورت است که پروتز مو را باید از قسمت داخلی شروع به شستن کنید. اول آن را برعکس کرده، طوری که بیس پروتز رو به بیرون شود و بعد آن از وسط تا میزنیم و شامپو میریزیم. توجه کنید کف شامپو به همه نقاط پروتز مو برسد. سپس اروم ماساژ دهید تا کف کرده و به خودی خود به قسمت های مویی کف برسد و شسته شود. با آب ولرم آبکشی را شروع کنید و تا 2 بار آبکشی را ادامه دهید تا کاملا پروتز مو شسته شود و بعد از آن برای خشک کردن مو های گلاه گیس، با حوله آب موها را بگیرید و بعد با سشوار خشک کنید.
نکته مهمی که باید در طریقه شستن پروتز مو توجه کنید این است که سشوار را یک نقطه ثابت نگیرید و باید مدام حرکتش دهید تا پروتز مو آسیب نبیند.

پروتز مو

مهمترین نکته در نگهداری از پروتز مو روش شستن آن است. یادتان باشد مو های پروتز، طبیعی هستند و مو های طبیعی

بر عکس مو های مصنوعی خیلی حساس هستند. لذا حتما به این نکات مهم توجه کنید :

  • هنگام شستن پروتز مو از چنگ زدن و کشیدن بیش از حد خودداری کنید
    چنگ زدن، موهای طبیعی را کدر و مات و شکننده می کند. مو ها را با کمی شامپو و با کف دست ماساژ بدهید. یادتان باشد حتی مو های طبیعی واقعی را هم نباید محکم چنگ بزنید چون رفتار خشن با مو باعث شکنندگی و ریزش مو می شود.
  • پروتز مو را با آب خیلی داغ نشویید
    متخصصان پوست و مو هشدار می دهند آب داغ برای موها اصلا انتخاب مناسبی نیست چون آب داغ مو های واقعی را چرب میکند و اگر از پروتز استفاده میکنید زیبایی آنها را از بین میبرد؛ پس بهتر است پروتز مو را با آب ولرم رو به گرم بشویید.

نکات طلایی در رابطه با شستشوی پروتز مو

علاوه بر مواردی که در بخش فوق در خصوص نحوه شستشوی پروتز مو مطرح شد، باید به مسائلی از قبیل زیر نیز توجه داشته باشید:

  • پروتز مو را باید از قسمت داخلی آن تحت شست و شو قرار دهید
  • از شامپو های مرطوب کننده برای شستن موها استفاده کنید
  • بهتر است که شست و شوی پروتز مو سه روز یک بار انجام شود
  • برای شستن پروتز مو از شامپوهای روغنی استفاده نکنید
  • پروتز مو را در داخل سینک نشویید

مراقبت از پروتز مو

به غیر از نکات مهمی که در شستن مو های پروتز رعایت می‎کنید باید به نکات دیگری هم توجه کنید. به عنوان مثال :

  • درست است پروتز مو هیچ محدودیتی ندارد اما موهای طبیعی واقعی را هم اگر زیاد سشوار بکشید و زیاد با اتوی مو صاف کنید ، حتما آسیب می بیند و شکننده و کدر می‎شود پس بهتر است در استفاده از این وسایل کمی دقت و مراعات کنید. البته اگر استفاده شما به طور متوسط و عادی است هیچ مشکلی وجود ندارد ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که حرارت بیش از حد ممکن است به موهای پروتز آسیب برساند.
  • با اینکه رنگ کردن پروتز مو هیچ مشکلی ندارد اما باید به دفعات کافی در سال انجام شود چون همانطور که گفته شد مواد شیمیایی به مو آسیب میزند حالا فرقی هم ندارد مو طبیعی باشد یا پروتز
  • بهتر است برای دکلره کردن موی پروتز شده حتما با کارشناسان مشورت کنید چون مواد دکلره و رنگ به این موها آسیب جدی وارد می کند.
  • رعایت بهداشت یکی از اصول مهم در مراقبت از پروتز مو است. لذا باید به طور مرتب مو های خود را شسته و آنها را تمیز نگه دارید؛ چون با انجام این کار میتوانید عمر پروتز موی خود را افزایش دهید.
  • بهتر است از چسب مو و تافت و ژل کمتر استفاده کنید. موادی که در چسب مو و تافت به کار رفته باعث آسیب شدید به مو ها می شود. این محصولات حاوی مقادیر زیاد الکل هستند و باعث خشکی مو و گره خوردگی موها می شوند.

مراقبت از پروتز مو

  • پروتز مو را بهتر است با شانه‌ای که دندانه های درشت و فاصله دار دارد شانه کنید چون این شانه ها هر گونه گره خوردگی را از بین می برد.
  • همیشه پس از شنا و یا هر فعالیت بدنی دیگری که باعث تعریق می‌شود باید پروتز مو را به خوبی بشویید.
  • زمان شنا کردن ترجیحا از کلاه شنا مناسب استفاده کنید تا کلر به مو های پروتز شده آسیب نزند چون آب کلردار به شدت قلیایی است و برای مو مادرزادی افراد هم، آب کلردار واقعا مضره در نتیجه بهتر است که همه افراد از کلاه شنا در استخر استفاده کنند چون آب کلردار نه تنها رنگ موها را از بین می برد بلکه لایه پوست مو را باز کرده که این مورد باعث افزایش احتمال گره خوردگی موها می شود.
  • هیچ وقت موی خشک را شانه نکنید و مو را با اسپری مرطوب کننده کمی نمدار و خیس کنید و بعد با شانه دانه درشت به آرامی شانه بزنید.
  • یادتان باشد روی موهای خیس خود نخوابید. موها باید قبل از خواب کاملا خشک باشند. خوابیدن با موهای خیس باعث وز شدن و گره خوردن شدید آنها می شود.
  • از لوازم پروتز مو مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از خشکی مو قبل از حمام کردن دو تا سه بار در هفته آنها را با روغن طبیعی مثل آرگون و زیتون چرب کنید.
  • مراقب ساییدگی مو ها باشید. بهتر است از یک بالش نرم استفاده کنید. بهتر است از پارچه هایی که الکتریسته تولید نمی کنند استفاده شود.
  • بعد از شستشوی موها بهتر است بگذارید موها با دمای طبیعی خشک شود. از سشوار هم اگر استفاده می کنید با دمای معمولی استفاده کنید.
  • یادتان باشد پروتز فاقد پیاز موی طبیعی است و سبیوم لازم برای آب رسانی، لطافت و حفاظت از مو را دریافت نمی‎کند پس بهتر است برای ایجاد کمی تعادل و حفاظت بهتر، به طور منظم از روغن استفاده کنید. البته همیشه به خاطر داشته باشید از ناحیه بیس و زمینه پروتز دوری کنید.
  • استفاده از چسب پروتز مو و ریمور پروتز موی مناسب.
فروشگاه
حساب کاربری
0
سبد خرید
جستجو